chalusbehzisti.blog.ir

روابط عمومی بهزیستی شهرستان چالوس
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، محمد گلچین‌مهر دوشنبه‌شب در نشست خبری با اعضای انجمن صنفی غرب مازندران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود با اشاره به اینکه بهزیستی خدمات گسترده و رایگان به جامعه هدف ارائه می‌کند، اظهار کرد: طبق مصوبه قانونی، دولت برای خانواده‌های دارای دو معلول مسکن رایگان می‌سازد و در همین راستا در شهرستان چالوس 17 واحد مسکونی در دست احداث است که 6 واحد روستایی و 3 واحد شهری تاکنون به‌ بهر‌برداری رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالوس با بیان اینکه ویزیت بیماران اعصاب و روان، کاردرمانی، گفتار درمانی و معلولان شدید در خانه و به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: تسهیلات رایگان نیز در اختیار خانواده‌های دارای معلول برای مناسب‌سازی فضای زندگی پرداخت می‌شود و در مورد تحصیلات نیز خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی می‌توانند تا مقطع دکترا به صورت رایگان ادامه تحصیل بدهند.

وی با تأکید بر اینکه سلامت جسمی و روانی زنان برای ما بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: قراردادهایی با برخی آزمایشگا‌ه‌های چالوس داریم که خدمات رایگان برای سلامت جسمی و روانی زنان تحت پوشش انجام می‌دهند.

گلچین‌مهر بیان کرد: در زمینه نگهداری و ساماندهی کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست نیز برای خانواده‌هایی که درخواست فرزندخواندگی داشته باشند در صورت داشتن صلاحیت‌های لازم  فرزند به آنها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی ما در زمینه آسیب‌های اجتماعی که اتفاق می‌افتد ارتباط مستقیم دارد، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری امضا کردیم تا در بحث طلاق‌های توافقی، بخش مشاوره‌ای آن در اورژانس اجتماعی انجام شود که در این زمینه در سال 96 حدود 700 مورد مراجعه برای طلاق توافقی داشتیم که تعداد 97 مورد منجر به سازش شده است.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالوس گفت: در حوزه مداخله اورژانس اجتماعی، 43 مورد به ما گزارش شده است که 12 مورد همسرآزاری، 16 مورد کودک آزاری و 11 مورد نیز خودکشی بود که‌ البته خودکشی‌ها نجات یافتند.

وی با بیان اینکه واحد پیشگیری در اداره بهزیستی چالوس یکی دیگر از بخش‌های بسیار فعال است که برگزاری کلاس‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌هایی که در حوزه اعتیاد رخ می دهد، فعالیت دارد، تصریح کرد: بعد از تریاک و مشتقات آن، مصرف ماده مخدر «گُل» در مازندران رتبه دوم کشوری را دارد که شهرستان چالوس در سطح استان از این موضوع مستثنی نیست و بابت همین موضوع در اردیبهشت امسال کمپین سه روزه کارزار رسانه‌ای «گُل» را برگزار کردیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالوس اضافه کرد: یک مرکز اقامتی میان مدت کمپ ترک اعتیاد داریم که یکی از این مراکز در بحث ماده 16 ورود پیدا می‌کند و معتادان متجاهر را جمع‌آوری می‌کند و در این همین راستا در سال گذشته تعداد 75 نفر معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم.

وی عنوان کرد: یک مرکز درمان سرپایی در چالوس فعالیت دارد و یک مرکز دیگر سرپایی نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای اشتغال معتادان پاک‌شده 67 پرونده تشکیل شد که در سال گذشته به 14 نفر تسهیلات 20 میلیون تومانی پرداخت شده است.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالوس ادامه داد: در زمینه خوداشتغالی وام‌هایی پرداخت شد که برای این منظور یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به شهرستان چالوس اختصاص یافت و برای 79 نفر ایجاد اشتغال شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات مهمی که توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود این است که برای معلولان و تمامی زنان سرپرست خانواری که خودشان بیمه هستند و یا جایی شاغل هستند و کارفرماها‌ آنها را بیمه می‌کنند در این زمینه بیمه‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و بر این اساس در سال گذشته‌ یک میلیارد ریال پرداختی برای 62 نفر اعتبار تخصیص یافت و هزینه شد.

گلچین‌مهر درباره وضعیت مناسب‌سازی شهری و اداری چالوس، اظهار کرد: فضای شهری چالوس برای معلولان مناسب‌سازی نشده است و از سویی دیگر نیز جایی برای مناسب‌سازی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در فرمانداری برای بحث مناسب‌سازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اخیراً با پیگیری‌های بهزیستی چالوس و توصیه‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، خط سیر نابینایان در پیاده‌روسازی‌های شهری در حال انجام است.

رئیس اداره بهزیستی چالوس با بیان اینکه در شهرستان چالوس هزار و 800 معلول جسمی حرکتی، ضایعه نخاعی و اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: مناسب‌سازی برای معلولان در برخی اماکن مانند فروشگاه‌ها در حال انجام است و در این زمینه جلساتی هم با اداره صنعت، معدن و تجارت داشتیم و حتی اخطاریه‌ لازم هم داده شد.

موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۷/۰۴/۲۶
بهزیستی شهرستان چالوس

نظرات  (۱)

۲۶ تیر ۹۷ ، ۰۹:۵۸ همیار رایانه

همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لپ تاپ، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

شماره تماس  9099071728 

www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

تلگرام :  https://t.me/HamyarRayaneh

اینستاگرام :  https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh

سروش:   https://sapp/hamyarrayaneh

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی