chalusbehzisti.blog.ir

روابط عمومی بهزیستی شهرستان چالوس
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت


به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی چالوس جلسه ای به ریاست جناب آقای محمدی فیروز معاونت محترم فرماندار و برخی از مسئولان و روئسای بانک ها در خصوص راهکارها و برنامه ریزی مناسب سازی محیط شهری و  اداری به منظور دسترسی معلولان، در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید.

معاون فرماندار چالوس گفت: حمایت از معلولان و جانبازان و خدمت رسانی به آنها وظیفه دینی و انسانی است.

وی گفت: توجه به مناسب سازی بانک ها در سطح شهرستان نیاز به نظارت دقیق دستگاههای متولی می باشد.

در ابتدای جلسه جناب آقای گلچین رئیس اداره بهزیستی شهرستان چالوس به تعریف مناسب سازی و اهداف و نقش کمیته پرداخته و تصریح نمود: حمایت از حقوق معلولین قانونی است و آئین نامه اجرایی آن نیز در سال 83 به تصویب مجلس شورای اسلامی و هیئت محترم وزیران رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی چالوس عدم مناسب سازی را یکی از مشکلات معلولین برای حضور در جامعه دانست و افزود: سهولت برای دسترسی به خدمات ارائه شده توسط دستگاههای مختلف برای معلولین میسر نیست و متاسفانه به دلیل عدم مناسب سازی ، بسیاری از معلولین خانه نشین شده اند که تبعات جبران ناپذیری برای آنان دارد.

محمد گلچین مهر در ادامه گفت: مناسب سازی فقط برای معلولین نیست بلکه جمعیت سالمند نیز از این مناسب سازی بهره می برند و با وجود رقم قابل توجه جمعیت معلولان در شهرستان، نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه دستگاهها هستیم.

  • در این جلسه در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط اداری به منظور دسترسی معلولان بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد یک تیم کارشناسی برای نظارت بر اقدامات مناسب سازی سطح شهرستان نظارت نموده و گزارش تیم کارشناسی به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.
  •  همچنین کلیه ادارات و بانک ها می بایست در خصوص  رمپ ورودی و خروج برابر قانون  مربوط به استاندارد سازی محیط برای معلولین و سالمندان را اقدامات لازم را فراهم نمایند
  • درادامه ضمن تقدیر تشکر از بانک مسکن کلیپی مرتبط با جلسه و عکس نمونه رمپ به صورت پایلوت به نمایش در آمد.






موافقين ۰ مخالفين ۰ ۹۵/۱۱/۱۲
بهزیستی شهرستان چالوس

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی