chalusbehzisti.blog.ir

روابط عمومی بهزیستی شهرستان چالوس
ابزار وبلاگساخت و دریافت کد متن متحرک برای وبلاگ و سایت

محمد‌ گلچین‌مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالوس با اشاره به اینکه میزان طلاق توسط بهزیستی چالوس 24 درصد کاهش پیدا کرد، گفت: مجموع دادخواست‌های ارجاعی از دادگستری 361 مورد بود که 85 مورد از آن منجر به سازش و 276 مورد نیز به عدم سازش منجر شد.

وی با اشاره به آمار مشارکت‌های مردمی بهزیستی چالوس در سال گذشته اظهار کرد: در سال قبل مبلغ یک‌میلیارد و 108 میلیون و 545 هزار ریال به‌صورت نقدی، 690 میلیون ریال به ‌صورت غیرنقدی و همچنین 11 میلیارد و 755 میلیون ریال نیز در قالب خدمات از سوی مردم به بهزیستی کمک شد.

رئیس اداره بهزیستی چالوس از 38 مورد خوداشتغالی توسط واحد اشتغال اداره بهزیستی چالوس از تیر ماه سال گذشته تا امسال خبر داد و افزود: 23 مورد مشاغل خانگی، 10 مورد نیز اشتغال ایجاد شده در بخش کارفرمایی در بخش‌های توان‌بخشی، پیشگیری و اجتماعی برای جامعه هدف بهزیستی چالوس اجرا شده است.

وی با تشریح عملکرد واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان چالوس با تأکید بر اینکه امروزه اهمیت موضوع پیشگیری و تقدم آن بر درمان به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده علمی بر همگان روشن است، خاطر‌نشان کرد: پیشگیری عبارت از مداخله‌ای مثبت و اندیشمندانه برای مقابله با شرایط مضر است.

گلچین‌مهر با بیان اینکه پیشگیری در سه سطح قابل اجرا است، تصریح کرد: پیشگیری اولیه شامل انجام مداخله قبل از ایجاد اختلال یا ناتوانی بوده، پیشگیری ثانویه پس از وقوع بیماری انجام اقداماتی برای شناسایی و درمان هر چه سریع‌تر انجام می‌شود و پیشگیری نیز با هدف کاستن ناتوانی‌ها و عوارض ناشی از بیماری و به‌طور کلی بازتوانی صورت می‌گیرد.

وی نقش پیشگیری اولیه را به‌عنوان اقدامی مؤثر در آموزش همگانی و در زمینه معلولیت‌ها و اعتیاد حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: شناسایی علل بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، کاهش مداوم بروز، توسعه و شدت معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اصلاح یا تغییر عوامل محیطی که به‌طور غیرمستقیم در بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی تأثیر دارند (از طریق کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و افزایش عوامل محافظتی)، ارتقای سطح سلامت از طریق ارتقای فرهنگ پیشگیری در جامعه، گسترش مهارت‌های زیستی (اعم از زیست‌شناختی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی) و توانمندسازی از جمله اهداف واحد پیشگیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف واحد امور اجتماعی بهزیستی شهرستان چالوس یادآور شد: این واحد نیز با دفاتری مانند دفتر توانمندسازی خانواده و زنان، شبه خانواده، کودکان و دفتر اورژانس امور اجتماعی 123 درحال فعالیت است.

رئیس اداره بهزیستی چالوس از ارائه پنج مورد جهیزیه به ارزش 50 میلیون ریال به خانواده‌های زیرپوشش در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته  15 نفر پشت نوبت جهیزیه قرار گرفتند و همچنین مبالغی نیز به‌صورت موردی به مددجویان اختصاص یافت.

وی برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان و عموم مردم و برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در محلات آسیب‌خیز را از عملکردهای واحد پیشگیری اداره بهزیستی چالوس برشمرد و افزود: برگزاری جلسات آموزشی آگاه‌سازی در مدارس وجوانان، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با همکاری مراکز ترک اعتیاد به‌مدت 4 روز در سطح شهر، برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه در سطح شهرستان در هفته مبارزه با مواد مخدر، ایجاد نگرش منفی نسبت به استعمال مواد مخدر در بین عموم مردم، نیروی انتظامی و  برگزاری کارگاه آموزشی آگاه‌سازی برای جامعه هدف بهزیستی از جمله این فعالیت‌ها در سال‌جاری بود.

گلچین‌مهر از برگزاری جلسات آموزشی با موضوع سبک‌های فرزندپروری برای زوج‌های جوان و صدور پروانه فعالیت مرکز سرپایی ترک اعتیاد توسط واحد پیشگیری اداره بهزیستی چالوس در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: تحویل سبد کالا به معتادان بهبود یافته و کم‌درآمد، ارائه یاری‌برگ به معتادان خود معرف و کم‌درآمد، اعطاء وام (خود اشتغالی، کارفرمایی) به معتادان بهبود یافته جهت اشتغال پایدار، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در مدارس، برگزاری طرح‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد، نظارت و بازدید از مراکز و مؤسسات غیردولتی (ترک اعتیاد  ومجتمع‌های خدمات پیشگیری نوین، سنجش بینایی کودکان زیر 6 سال در شهرستان چالوس، هچیرود و مرزن‌آباد و سنجش شنوایی نوزادان در سطح شهرستان توسط کارشناس شنوایی‌سنج از دیگر عملکردهای واحد پیشگیری برای امسال بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه مورد کمک به سیل‌زدگان با اعتبار 19 میلیون ریال اختصاص یافت، تصریح کرد: افراد بهره‌مند از بیمه تأمین اجتماعی یا تخفیف 37 درصد به تعداد 70 نفر، 13 مورد بهره‌مندی افراد از طرح مراقبت در منزل، پنج مورد تعداد افراد بهره‌مند از طرح نگهداری در منزل و توزیع وسایل کمک توان‌بخشی نیز از دیگر عملکردهای واحد توان‌بخشی اداره بهزیستی چالوس در سال گذشته بود.

رئیس اداره بهزیستی چالوس در پایان تعداد کل بیمه‌شدگان بهزیستی را 915 نفر دانست و اظهار کرد: اقداماتی مانند بیمه مددجویان معلول، زنان سرپرست خانواده، زنان مطلقه، سالمندان، از کار افتاده‌ها و افرادی که مبتلا به بیماری خاص بوده و زیر پوشش اداره بهزیستی هستند از طریق کارشناسان توان‌بخشی و حمایتی به واحد بیمه برای دریافت دفترچه درمانی معرفی شده  و پس از تکمیل مدارک لازم برای این افراد دفترچه درمانی صادر می‌شود.

موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۵/۰۵/۰۴
بهزیستی شهرستان چالوس

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی